Vardø kirkelige fellesråd

Hamningberg Kirkerom

Velkommen til påskens gudstjenester

PÅSKEN I VARDØ KIRKE

PALMESØNDAG - 24. mars er det gudstjeneste med dåp i Vardø kirke kl. 12.00.                                                                         Musikk ved Hilde Kostamo på trekkspill og Boel Jakobsen på fløyte.

SKJÆRTROSDAG KVELD  - 28. mars er det gudstjeneste med nattverd i Vardø kirke kl. 18.00.
Dag Brock spiller piano og orgel, og synger flotte påskesanger.

LANGFREDAG – 29.mars er det fellesgudstjeneste med Frelsesarmeen i Vardø kirke kl. 11.00.
Etter gudstjenesten blir det kirkekaffe på Frelsesarmeen med godt fellesskap og sang og toner.

I gudstjenesten spiller Dag Brock orgel og piano og Ester og Wouter van Gooswilligen, divisjonsledere i Frelsesarmeen Nord-Norge, deltar med sang og lesninger.
Daniel Oskarsson er med på fiolin.
Vi avslutter gudstjenesten med å dekke til alteret med et svart klede, som symboliserer «mørket», og legge på nagler og fem roser som viser til Jesus fem sår, på hender, føtter og i siden. En tornekrone vil vi også tenke hører til der.

SØNDAG 1. PÅSKEDAG – 31. mars er det oppstandelsesgudstjeneste i Vardø kirke kl. 11.00.
I Kiberg bedehus kl. 14.00 og på sykehjemmet kl. 16.00.
          Vi jubler for at døden er brutt og synger Deg være ære og andre påskesalmer.
Påskekvister med egg som symboliserer nytt liv og påskekyllinger kommer nå til.

Velkommen til   påskens gudstjenester!

Publisert av: Gunn Jøran Farstad den 25-03-2024
Den Norske Kirke